1/06/2012

KINEK A NYÚL, KINEK A PÖRGÉS ÉVE... Summary in 2011

(see english text below)
Buttondoll 2011-ben... 
Mozgalmas és eredményes évet zárt. De nézzük mi is történt...
Már szilveszterkor éreztem, hogy a 2011-es év az alkotás éve lesz számomra. Ezt mi sem bizonyítja jobban annál, hogy annyira belemerültem a tervezésbe, hogy – szilveszter ide vagy oda – nem tudtam elszakadni a varrógépemtől. Megérte otthon maradni, mert ezen az estén született meg a Fashion Dolls első leányzója, Nati.
Így indult hát az évem és a pörgés nem állt meg!
Februárban további négy divatőrült karakter várt arra, hogy bemutatkozhasson: Nati után megszületett Apolka, Mirtill, Polett és Zelma, vagyis a Buttondoll Fashion Dolls! 
Még ebben a hónapban megkezdtük a munkálatokat a Gozsdu udvarban, ahol Kis-Németh Mária tervezővel összefogva eM2 Open Studio néven alkotói műhelyt terveztünk, amelyet – igaz, már márciusban nyitva állt az ajtónk az érdeklődők előtt – hivatalosan április 7-én nyitottunk meg.
Büszkén írhatom le, hogy a műhelyünk nagyon sokaknak tetszett és még a Designbazár oldal programajánlójába is bekerült. A hétköznapok szorgos munkával, nyugodtan teltek, vasárnaponként – a Gouba vásár idején – pedig felpezsdült az életünk: rengeteg látogatónk volt, számtalan külföldi vásárlóval, aminek külön örültem, mert így a világ számos országába – így például Olaszországba, Dániába, Németországba és az Egyesült Államokba – eljutottak a táskáim.
A tavaszi hónapok – a fentieken kívül – tervezéssel és a megrendelések teljesítésével teltek. Folyamatosan dolgoztam, úgy éreztem, hogy kifogyhatatlanok az ötleteim. További lendületet adott, hogy elindult az esküvői szezon, ami azt is jelentette, hogy megszaporodtak az esküvői baba megrendelések. Kedvemre való munka volt, mert úgy éreztem, minden egyes babapár elkészítésével osztozom a Nagy Nap örömben.
Mindeközben egy kitűző kollekciót is terveztem. Természetesen a kitűzők tervezése, megvalósítása során is törekedtem az egyedi formavilágra, úgy, hogy közben a kiegészítőkbe is belecsempésztem a termékeimre alapvetően jellemző variálhatóságot.
Természetesen a lányok sem hagytak nyugodni: a Saturday Night Fever, vagyis a Fashion Dolls első kollekciója – az ugyanebben a hangulatban készült táska előlapokkal együtt – beköltözött a stúdióba.
Májusban a Pongrác Kiadó kopogtatott az ajtómon egy igen izgalmas felkéréssel. Arra kértek, hogy tervezzek egy kollekciót a Tonya Hurley legújabb Szellemlány kötetét bemutató nyereményjátékhoz. A két főszereplőt formáztam meg és elkészült Charlotte és Scarlett Buttondoll babája, Charlotte kulcstartó/táskadísz babafigurája és a kötet inspirálta goth kitűző. A munka néha mókás, néha hátborzongató volt. 
Farkas Via az Urban-Eve blog írója még tavasszal tette fel nekem kérdéseit a Buttondoll Design-ról és az alkotásról, júniusban pedig már újabb cikk jelent meg rólam és a munkáimról Bánhidi Dóri blogján, a PandArte-n. Dórival – akit megleptem egy róla készült babával – közös játékot is indítottunk egy személyreszabott babáért.
És, ha már a személyreszabott babáknál tartunk...úgy tűnik, egyre többen megszerettétek őket, sőt, ekkoriban készült el az első, a három éves Pannát megformázó „gyermekváltozat”. Sokan küldtetek nekem közös fotókat a babákról és magatokról, amit azért is nagyon köszönök, mert így jöhetett létre a Ti küldtétek album a Buttondoll Facebook oldalán.
Augusztusban startolt a 3Way táska kollekcióm. Ha valaki esetleg nem tudná, hogy miről van szó: partytáskákról, amelyeknek mindkét oldalát lehet hordani, hiszen az oldalak különböző anyagból készültek, de akinek még ez se lenne elég, mindegyik táska feldobható a ráhajtható, cserélhető előlappal, ami egyszerűen rá- és legombolható. A táskákhoz számos pánt és előlap készült, a lehetőségek kifogyhatatlanok! 
A hónap másik újdonsága a színeiben nagyon változatos gombékszer (fülbevaló, karkötő) mini kollekció volt.
Az ősz is tartogatott meglepetéseket. 
Szeptemberben költöztünk és készülődtünk. Költöztünk, mert sajnos el kellett hagyni a Gozsdu udvarban lévő bázisunkat, és készülődtünk, mert szeptember végén a mi termékeink is kiutaztak a London Design Festival-ra….és elindult a Fashion Dolls Facebook oldala, ami teret adott a divatőrült lányoknak, hogy sorra bemutatkozhassanak nektek.
Az október és a november az esküvőkről szólt: októberben az Esküvő Classic magazinban mutatkoztak be az esküvői babáim, vagyis a blogos bemutatkozások után nyomtatásban is megjelentem. Novemberben pedig felkértek az Esküvő Kreatívan blog vendégszerkesztőjének és egy recycle esküvői dekorgömb elkészítésének menetét mutathattam be.
És ha már recycling, készítettem néhány táskát az újrahasznosítás jegyében, majd szép lassan elkezdtem készülni a karácsonyi vásárokra és szokásomhoz híven nekiláttam a kézzel festett népimotívumos karácsonyi díszek festésének is.
A vásárok mellett Lakásbazárt és kreatív foglalkozásokat is tartottunk.
December közepére elkészültem az utolsó megrendelésekkel, érdekességként említem meg, hogy Fejős Éva írónőről is készítettem babát.
Bevallom, kimerülten utaztam vidékre a családomhoz december 24-én, most pedig feltöltődve vágok neki a 2012-es évnek. Újabb tervek kavarognak a fejemben és tudom, hogy az alkotás folytatódik és már csak előre van út!


Short summary of year 2011

I had a really busy year so let`s see...just a short summary no worries...;-) For photos click on red line!

New collections in 2011

Buttondoll Fashion Dolls: Buttondoll Fashion Dolls are the real fashionistas, 5 character, 5 style. You can follow them on Facebook and read about fashion, music, movies and their impressions from all over the world. The dolls are 45 cm and their faces are handpainted in every collection. The collections are limited edition and made to order. Cool for design-aholics! (Saturday Night Fever – the first collection)

Brooches – mini collection:Buttondoll one of a kind brooches stand out from all the others with unique shapes and give you a great look!

Button Jewellery – mini collection:Let the playful bunch of buttons bring out your fun side! Great pieces for woman who like to wear something different, cute, fashionable and eye-catching!

3Way Bags: Party bag with so many variations! Let`s have a bag, just turn it and you get another bag, button up the front and now you have a brand new bag! With more fronts, more fun! Get some!...

Permanent design projects:

Customdolls:I had so many orders for customdolls and I painted the first doll of a little girl 3 years old Panna. Now I see you really like my dolls. I`m really appreciate that and looking forward new orders in this year.

Wedding Dolls:I spent Wedding season with lots of work to made orders but it gave me the happiness to be part of the Big Day with my dolls. And the Big News: my dolls appeared in a wedding magazine this year.

Other Projects:Design a collection for a giveaway to promote the new Ghostgirl book of Tonya Hurley with Pongrac publishing company.

No comments:

Post a Comment