7/28/2013

KisVillában jártam...

Az elmúlt hétvégén felkerekedtem és végre meglátogattam Biatorbágyon a KisVillát, ami nemcsak presszó, több annál, kézműves bolt és kulturális találkozóhely. 


Hónapokkal ezelőtt figyeltem fel a FB-on a hangulatos kis házra és a fotókat nézegetve olyan érzésem támadt, hogy “otthon vagyok”, hiszen a régi bútordarabok, a vidéki hangulat számomra a gyermekkoromat idézik és az elmúlt évet a Grand Village kapcsán hasonló környezetben töltöttem, itt Budapesten. Mivel éppen a nyári kollekció, a Retro Chic táskáknak kerestem megfelelő “otthont” az értékesítéshez, úgy éreztem, hogy jól mutatnának a régi bútordarabokon, hiszen a festőhengerek mintázatában a táskák is magukon hordozzák a vidéki hangulat varázsát. Fel is vettem a kapcsolatot Krisztával, a KisVilla tulajdonosával és amikor megkaptam a válaszlevelét igazán meghatódtam, remélem, hogy nem bánja ha idézek néhány sort a leveléből:

“...mikor megvettük a házat itt Biatorbágyon, amibe beleálmodtam a Kisvillát, akkor már pár hónapja rátaláltam a Grand Village-re, és nagyon inspirált engem, amit ott kitaláltatok, és ahogy megvalósítottátok. Tetszett a koncepció, a design, a berendezés, a kommunikáció…minden. És igazából Ti voltatok az egyik löket…hogy ennek a szellemiségnek van létjogosultsága...én kicsit másképp, de hasonlót álmodtam...Szóval itt Neked mindenképpen helyed van.”  

Annyira boldog voltam a sorokat olvasva, hogy a szeretet és tisztelet, amit táplálok a vidék és a hagyományok iránt és az a minél több “vidék”, amit próbálok a munkáim során belecsempészni a városi emberek életébe, az ilyenformán kap visszaigazolást.

Grand Village, hogy szó essék picit róla is, a szó szoros értelmében egy éjszakai forgolódás és nem-alvás “terméke” volt. (A helyszín, a Grandioban már pár hete adott volt, műhelyt és bemutatótermet kerestünk és így ajánlották a helyet.) És ezen az estén a nagyszülőknél, a pajtában és a padláson látott bútordarabok és eszközök a fejemben más-más funkcióval ellátva a helyükre kerültek és megszületett a Village koncepció “a vidéki hangulat varázsát városi milliőbe” helyezni. Akik követték a Grand Village életét, azok tudják, hogy 1 év sikeres működés és folyamatos pozitív visszajelzések után a helyiség felett lévő hostel eláztatta a boltot és ezért kérdésessé vált a további nyitva tartás. Hosszas huzavona után a kiköltözés mellett döntöttünk, mivel nem láttunk rá esélyt, hogy megoldódik a probléma.


Bízom benne, hogy sikerül majd új helyszínt találni, de addig is lelkes látogatója lesznek a másik "otthonomnak", a KisVillának.

Pláne, hogy most már a Buttondoll táskáit is megtaláljátok ott! Persze érdemes betérni a finom etyeki meggyszörp kedvéért is vagy ha ízletes kekszet rágcsálnátok! A KisVilla csodálatos hely, ott jártamkor éppen egy születésnapi ünneplésbe csöppentem, bevallom annyira elkapott az otthonosság hangulata, hogy kedvem lett volna megölelni a 70 éves bácsit, mint egy jóbarátot, mert ilyen hely a KisVilla...ahová mindig úgy érzed hazatértél.

No comments:

Post a Comment